سربازی

sarbazzz

سربازی

sarbazzz

سرباز فراری

عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله در خصوص سرباز فراری مطالبی نوشته ایم و این مقاله را به این موضوع اختصاص داده ایم موضوعاتی همچون دستگیری سربازان فراری در سراسر کشور,جریمه سربازان فراری چیست؟,مهم ترین علت فرار از خدمت سربازان چیست؟ .و.... به همین علت به شما دوستان پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با موضوع سرباز فراری این مقاله را مطالعه نمایید ...

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

سربازان فراری

سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون نیز مشغول به خدمت نشده باشند، در شمول این مقررات قرار خواهند گرفت، لازم به توضیح است که مدت فرار آنان تا پایان سال 99 محاسبه می شود.سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از ۸ سال نگذشته باشد در صورت اشتغال و یا عدم اشتغال به خدمت، غیبت آنان از زمان ورود به غیبت تا پایان سال 99 محاسبه خواهد شد و چنانچه از زمان ورود به غیبت آنان تا پایان سال 99بیش از ۸ سال بوده، در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

مثال۲: مشمول متولد ۵ تیر ۶۸ با مدرک تحصیلی سوم دبیرستان که در تاریخ ۱۹ مرداد ۸۵ با غیبت به خدمت اعزام و در تاریخ ۲۲ دی ۸۹ از خدمت فرارکرده، در این صورت غیبت وی از آخرین تاریخ مهلت معرفی (۱۹/۴/۸۶) تا تاریخ پایان سال ۹۵ بیش از ۸ سال بوده و در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

دستگیری سربازان فراری در سراسر کشور

در حاشیه بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص موضوع فرار از خدمت سربازی اظهار کرد: این پژوهش راهکارهایی را عنوان کرد که برخی از این راهکارها به مرحله عملیاتی رسید و تعدادی دیگر نیز به مرحله عمل نرسید. ما به دنبال این واقعیت هستیم که چرا برخی از راهکارهای این تحقیق عملیاتی نشده‌اند؟
 
وی در بیان مهم‌ترین راهکار پیشنهادی عملیاتی در این مسیر افزود: ما به دنبال افزایش عزت نفس سربازان وظیفه هستیم؛ به دنبال راه‌هایی برای اهمیت دادن نیروهای مسلح در درجه نخست و همچنین جوانان به سربازی هستیم؛ نوع رفتار با سرباز وظیفه باید به گونه ای باشد که نیروهای مسلح را به این هدف نزدیکتر کند.رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در واکنش به این پرسش که مدت و نحوه خدمت سربازی  است و برخی کارشناسان معتقدند چگونه سربازی به این شکل می‌تواند مقدس شمرده شود، پاسخ داد: پژوهش‌های سازمان به‌طور مستقل در این راستا نبوده و شاید هم هرگز نباشد؛ چرا که این موضوع به تصمیم گیری‌های کلان نظام باز می‌گردد.وی افزود: خدمت سربازی از نگاه ما مقدس است اما در عین حال ما معتقد به این مساله هستیم که باید در شیوه‌ها و روش‌های مرتبط با خدمت سربازی تجدید نظر شود و این مساله که آیا سربازی حرفه ای است یا خیر اکنون مجالی برای پرداختن ندارد و ما نیز خود را در مقام واکاوی آن نمی‌بینیم.
 


جریمه سربازان فراری چیست؟

بر اساس ماده ۵۹ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح(سرباز) هرگاه در زمان صلح بیش از ۱۵ روز ‌متوالی مرتکب غیبت شده و عذر موجهی نداشته باشند فراری محسوب و چنانچه‌ دستگیر شده باشند به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم می‌گردند.

‌همچنین بر اساس ماده ۶۰ قانون مذکور کارکنان وظیفه فراری در زمان صلح هرگاه شخصاً خود را معرفی و‌ مشغول خدمت شوند به ترتیب زیر با آنان رفتار می‌شود:

‌الف- چنانچه برای اولین بار مرتکب فرار از خدمت شده و ظرف مدت ۶۰ روز ‌از شروع غیبت شخصاً خود را معرفی نمایند بدون ارجاع پرونده به مرجع قضائی در مقابل هر روز ‌غیبت و فرار، دو روز به خدمت دوره ضرورت آنان افزوده می‌شود. این اضافه خدمت‌ بیش از سه ماه نخواهد بود.

ب- چنانچه پس از مدت ۶۰ روز خود را معرفی کنند و یا‌ سابقه فرار از خدمت داشته باشند به حکم دادگاه به حبس از دو تا ۶ ماه محکوم‌ می‌ شوند.

ج- چنانچه در زمان جنگ یا بسیج و فراخوان عمومی یا هنگامی که یگان مربوط‌در آماده‌باش رزمی باشد و ظرف حداکثر دو ماه از تاریخ شروع جنگ یا بسیج و فراخوان‌عمومی یا اعلام آماده‌باش رزمی خود را معرفی کنند از تعقیب و کیفر معاف خواهند بود.‌ درصورتی که معرفی پس از مدت مذکور باشد یا در این مدت و یا پس از آن دستگیر شوند ‌حکم فراری در زمان جنگ را خواهند داشت.

 

 

مهم ترین علت فرار از خدمت سربازان چیست؟

علل فرار سربازان از خدمت اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ علت برای وقوع جرم و فرار از خدمت سربازی در نیروهای مسلح احصاء شده است. باید شرایطی فراهم شود که سرباز به خدمت در کشور و انجام آن افتخار کند نه این که دو سال خدمت وظیفه برای او ملال آور باشد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه یکی از علل فرار از خدمت سربازان نامساعد بودن محیط سربازی است، گفت: شاید در برخی از موارد امکانات یگان محل خدمت یا برخی از سخت گیری ها موجب شود که سرباز اقدام به فرار کند، البته تا حدودی این مشکلات حل شده و شرایط مساعدتر از گذشته است اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.وی با اشاره به بررسی میدانی و تحقیقات انجام شده از ۱۵۰ نفر سرباز فراری افزود: ۷۵ درصد از این افراد علت فرار خود را بی توجهی در یگان و ۱۷ درصد سخت گیری عنوان کرده اند. از منظر قضایی بررسی پرونده افرادی که دفترچه خدمت گرفته و به خدمت می روند اما پس از گرفتن دیگر بازنمی گردند مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است اما افرادی که غیبت داشته و دفترچه نگرفته اند مرجع رسیدگی به جرم آنان محاکم عمومی دادگستری است.




خبر خوش برای سربازان فراری

در هفته دفاع مقدس سربازان فراری اگر خودشان را معرفی کنند از تخفیف‌های ویژه برخوردار می‌شوند و به هیچ وجه زندانی نخواهند شد.وی گفترئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: فقط پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل می‌شود و تا زمانی که خدمت شان تمام شود از نهایت تخفیف‌های بهره مند می‌شوند و کمترین مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.بهرامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرار از سربازی در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است؟ افزود: کم و بیش فرار از سربازی است اما در سال‌های اخیر کم شده است.
وی گفت: سربازان متوجه شدند که سازمان‌ها و محاکم قضایی نسبت به آن‌ها حالت رافت و رحمت دارند ضمن این که پیشگیری از وقوع جرم در میان نیرو‌های مسلح به گونه‌ای است که باعث خوشایند شدن محیط خدمت و سربازی شده و تلاش شده است افراد در محل زندگی خودشان بیشتر خدمت سربازی را بگذرانند.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


منبع:سرباز فراری


کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99

ی توان معافیت کفالت گرفت 99

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد