سربازی

sarbazzz

سربازی

sarbazzz

شرایط داوطلب اعزام به خدمت

هر جوانی از این حق برخوردار است که برای آینده خود آن گونه که خود می خواهد برنامه ریزی کند و زمان و فرصت خود را به نحوی که خود صلاح می داند –و البته در چارچوب هنجارهای جامعه- برنامه ریزی کند و البته سربازی مانعی عمده در برابر این انتخاب بزرگ است.از سوی دیگر امنیت هر جامعه ای فوری ترین و ضروری ترین نیاز آن جامعه است و البته نیروهای مسلح جامعه نیز برای حفظ این امنیت و تامین آرامش مردم به سرباز نیاز دارند. سربازان اصلی ترین رکن هر سازمان نظامی برای ایفای وظایف می باشد.از یک سو حق انتخاب جوان قرار دارد و از سوی دیگر نیاز نیروهای مسلح به خدمت این جوان. آیا امکان جمع میان این حق و نیاز وجود دارد؟ مشمولان عزیز خدمت سربازی اینبار در این مقاله در خصوص داوطلب اعزام به خدمت مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص داوطلب اعزام به خدمت دست پیدا نمایید ....

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

شرایط داوطلب اعزام به خدمت

برخی کشورها از راهکار ارتش حرفه ای استفاده کرده اند که البته بهترین راهکار موجودست اما برخی دیگر از کشورها که نیاز مبرمی به استفاده از سرباز دارند از راهکار سرباز انتخابی بهره می برند. سربازی انتخابی بر این اصل مبتنی است که تا حد ممکن از اجبار سربازی کاسته شده و بر حق انتخاب جوان افزوده شود.

این حق انتخاب می تواند از تنوع زیادی برخوردار باشد:

1- از حق انتخاب محدوده زمانی اعزام به خدمت: هر یک از جوانان ممکن است برای برنامه ریزی آینده خود اولویتهایی را داشته باشند که بر اساس این اولویتها بخواهند زودتر یا دیرتر به خدمت سربازی اعزام شوند. باید به این اولویتها احترام گذاشت.

2- حق انتخاب میان یگانهای هوایی، دریایی و زمینی و نیز حق انتخاب میان نیروهای متفاوت سپاه ارتش نیروی انتظامی و...

3- در مواردی شاهد هستیم که سربازان از خدمت فرار می کنند. بی تردید یکی از عمده ترین دلایل فرار از خدمت نارضایتی سرباز از فضا یا پرسنل یگان محل خدمت است؛ برای تامین رضایت سرباز و نیز جلوگیری از فرار مجدد او نباید او را به همان یگان قبلی بازگردانیم.

4- تعیین اولویتهای و انتخابهای متعدد و بیشتر برای متاهلان.

5- و شاید مهمترین وجه سربازی انتخابی کاهش محرومیت ها و افزایش امتیازها باشد. در بسیاری از کشورها در راستای افزایش حق انتخاب جوانان محرومیتهای ناشی از عدم حضور در خدمت سربازی کاهش یافته و یا به صفر می رسد و در عوض برای کسانی که در سربازی حاضر می شوند مزایای بسیاری در نظر گرفته میشود. به این ترتیب کسی که به سربازی نمی رود از حقوق اجتماعی خود محروم نمی شود اما برخی فرصتها برای زندگی بهتر را از دست می دهد. به عنوان مثال کشور الجزایر علی رغم آنکه 18 ماه سربازی اجباری دارد ولی قصد دارد شرط گذراندن سربازی را از شرایط استخدام دولتی حذف کند به این ترتیب گذراندن سربازی چون شرط نیست مانع استخدام جوانان نخواهد بود اما به یک امتیاز تبدیل می شود.




مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت

تکمیل برگ وضعیت مشمولین، برگه شماره 1.
برگ معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمولین، برگه شماره 2.
اصل و تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمول.
اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکس دار مشمول.
اصل و تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی که توسط مرجع صادرکننده یا دفتر ثبت اسناد برابر با اصل شده باشد.
یک قطعه عکس سیاه و سفید 4*3 تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).
مشمولانی که دارای گواهی کسر خدمت جبهه، جانبازی والدین و بسیج می باشند، می بایست گواهی مذکور را با مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ارایه نمایند.

 

 

 

فرایند مراجعه و اقدام سربازی

1. دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز درخواست اعزام.
2. مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به همراه کلیه مدارک مورد نیاز.
3. ثبت درخواست در سامانه توسط کاربر پلیس+10.
4. برگه آماده به خدمت مشمولان خدمت وظیفه عمومی (برگه سفید هولوگرام دار) : پس از ثبت درخواست اعزام در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، برگه آماده به خدمت با شماره سریال و هولگرام بلافاصله با مشخص شدن تاریخ اعزام به مشمول تحویل می گردد.
5. برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح: این برگ با مشخص شدن نیروی به کار گیرنده، نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام حداکثر ده روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت مشمولان در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به مشمول تحویل می گردد.

 

 

 

راهنمای تکمیل فرم درخواست

1. در این بند باید مشخصات کامل فردی خود را درج نمایید.از حذف صفرهای کدملی خودداری نمایید،شماره شناسنامه بدون خط تیره درج شود. (عکسی که در محل مورد نظر خواهید چسباند باید دارای شئونات اسلامی باشد)
2. دین خود را با علامت گذاری یکی از خانه‌ها مشخص نمایید.
3. وضعیت تحصیلی و آخرین تاریخ وضعیت تحصیلی را مشخص نمایید.
4. در صورت داشتن مدرکی از هر مهارت و تخصصی که دارید میتوانید این بندرا تکمیل نمایید.
5. مشمولینی که قبلا به علت قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شده اند و مجدد اقدام به درخواست اعزام نموده اند با توسط برگ ترخیصی که از یگان خدمتی خود دریافت نموده اند این قسمت را تکمیل نمایند.
6. نوع درخواست و تاریخ پیشنهادی خود را قید نماید و یکی از سازمانهای پیشنهادی را علامت بگذارید.
در صورتی که دوره آموزش تکمیلی را گذرانده اید ضمن علامت گذاری محل مشخص شده مدرک مبنی بر این دوره آموزشی را باید در حین خدمت به مرکز آموزش ارایه دهید.
در صورتی که درخواست شما معافیت میباشد یکی از آنها را علامت گذاری نمایید.
تذکر: تاریخ اعزام و محل خدمت با توجه به ظرفیت مراکز آموزش و نیاز نیروهای مسلح، توسط سازمان وظیفه عمومی تعیین می‌گردد و تاریخ اعزام و سازمانمورد نظر شما صرفاً پیشنهادی است و ایجاد حق نخواهد کرد.
7. آدرس محل سکونت را به طور کامل قید نمایید.کد پستی را بدون درج خط تیره در محل مشخص درج نمایید.

 



روند رسیدگی به درخواست اعزام به خدمت

1. دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 و یا ازطریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به نشانی www.evazifeh.epolice.ir و تکمیل مدارک مورد نیاز درخواست اعزام به خدمت .
2. مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به همراه کلیه مدارک مورد نیاز.
3. ثبت درخواست در سامانه توسط کاربر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس+10 ) و تعیین تاریخ اعزام به خدمت .
نکته : انتخاب تعیین تاریخ اعزام مشمولانی که در فرجه قانونی برای اعزام به خدمت اقدام می کنند همزمان با ثبت درخواست اعزام در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +10 ) می توانند تاریخ اعزام پیشنهادی خود را از نیز اعلام نمایند ، همچنین تاریخ اعزام پیشنهادی باید درفرجه قانونی باشد ، پس از تعیین تاریخ اعزام به خدمت ، برگ آماده به خدمت از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی (پلیس +10) صادر می شود .
4. ده روز قبل از موعد اعزام به خدمت ، مرکز آموزش از سوی سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود و مشمولان یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت می بایست همراه با کارت ملی خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10 ) مراجعه نمایند و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح را که نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام به خدمت مشخص شده است را دریافت نمایند .

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



منبع:داوطلب اعزام به خدمت


معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99

ی توان معافیت کفالت گرفت 99


کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد